Totaal aantal pageviews

maandag 21 januari 2013

ammyy scam

Ik was aan de beurt vanochtend. Héél even hadden ze me tuk, maar gaandeweg werd het steeds ongeloofwaardiger. Het stomme is dat ik altijd dit soort telefoontjes krijg als ik griep heb, slecht geslapen heb of op een andere manier niet helemaal alert ben. Maar gelukkig herkende ik automatisch een paar psychologische trucjes, bedoeld om mij bang te maken en mij te overtuigen van hun autoriteit. Het hielp hen (het waren er twee, ik werd doorverbonden) niet dat hun Engels wel errug gebrekkig was voor een Brits bedrijf.  Bij mij werd ie boos toen ik zei dat ik het hele verhaal wilde checken, voordat ik zomaar een programmaatje ging downloaden: hoe ik dat dacht te gaan doen? "Well, I think I'll call my own computer repairman." Dat moest ik vooral doen. Ze zouden me nog terugbellen. tuut tuut tuut tuut ...

Zal ik het bij die gelegenheid als volgt aanpakken of ben ik daar te aardig voor?



of zo:



Ik denk dat de kans klein is dat ik zal besluiten om zo te handelen. Er over fantaseren is overigens wèl leuk, maar  de volgende keer zal ik wellicht gewoon zeggen dat ik weet dat dit een scam is en weer ophangen. Er zijn zoveel leukere dingen in dit korte leven dan mensen 'terugpakken'.  Ik vraag me trouwens af of de twee heren hierboven op school (en nu op de werkvloer) niet ook gewoon pestkoppen waren/zijn. Waarom genieten ze er anders zo van?
Of ben ik mijn gevoel voor humor aan het verliezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen