Totaal aantal pageviews

maandag 7 januari 2013

shortix 20130107

Waar ik gisteren mee begonnen ben, vind ik wel interessant om door te zetten: sampletjes uit één song, muziekstuk, of track knippen en er dan een zéér korte mix van ongeveer een minuut van maken. Omdat dit geen droodle is of hooguit een subgenre daarbinnen heb ik een nieuwe naam (als hij hiervoor al niet bestaat, hoor) bedacht: shortix.
Vandaag nam ik Tickatoo van de Dizzy Man's band onder handen.


Dit was moeilijker dan ik dacht. Wat ik in mijn hoofd had klonk in het echt niet mooi, ondermeer omdat sommige stukjes in het origineel niet zo handig getimed zijn. Op één plek vond ik het zelfs lelijk. Als je het blazersstukje middenin vlak na verhoging met een halve toon neemt en je filtert de zang er dmv out-of-phase-stereo (o.o.p.s.) uit dan hoor je dat ze erg "voor in de tel" spelen. Mij maakt het onrustig:  



Niet dat in deze shortix geen schoonheidsfoutjes zitten. Het geheel is weer een schoolvoorbeeld van serendipiteit. Ik was iets héél anders van plan, maar wat ik aantrof in het materiaal wees op een gegeven moment deze richting uit:



Ik maak voorlopig even geen splognerizers meer, denk ik. Wèl heb ik enkele 'gewone' compilaties in voorbereiding, waaronder één met als thema alcoholisme (als ik dáár geen liedjes over kan vinden, dan weet ik het niet meer.)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen