maandag 5 mei 2014

Gerhard Lentink

Uit de bibliotheek heb ik een boek over/van Gerhard Lentink in huis: een ontdekking voor mij. Ongelooflijk dat ik hier nu pas achter kom...



Ik bedoel, moet je eens kijken: google plaatjes resultaat en online gallerij


Nu is de liefde en waardering voor houtbewerking mij wel een beetje met de paplepel ingegoten, dus misschien roepen deze beelden bij mij nog net iets meer op dan bij de gemiddelde toeschouwer, maar ik kan me niet voorstellen dat dit iemand koud laat. Op mijn dingen-te-doen-lijstje staat bij deze een bezoek aan een museum waar werken van hem van dichtbij te zien zijn en Philip Dick gaat heel even op de plank, want anders dan bij de meeste kunstboeken die ik leen om de plaatjes eens in alle rust te bekijken ga ik dit werk ook lezen, want ik ben benieuwd naar de verhalen achter de beelden.


Taal in beeld & Gerhard Lentink from Beeldengalerij Het Depot on Vimeo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten