zaterdag 13 september 2008

Niet zomaar een zolderopruiming



Vandaag kwamen mijn ouders een verzameling koffers, kistjes en dozen brengen met "hele oude platen". Ze zijn van onze dierbare vriend Wout geweest die ruim twee jaar geleden overleden is. Het grootste deel kunnen wij nog niet draaien, want mijn 78-toeren speler is kapot en ik weet ook niet of alle platen wel tegen een gewone naald bestand zijn. De singletjes draaien we wel. Zoals die van Zwarte Riek die met een tongval en intonatie zingt die ons zo aan Wout doet denken als hij zelf smartlappen zong. Wilma en ik beoefenden dit genre ook enige tijd en Wout was onze grootste fan.
Het is in meerdere opzichten een bijzondere verzameling. Niet alleen herinnert hij ons aan een vriend. Ook zitten er dingen tussen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden of die ik alleen maar van internet ken.

Wordt vervolgd ...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen