zondag 25 augustus 2013

Ik zing mijn lied


Dit zijn van die plaatjes die ik uit nieuwsgierigheid niet kan laten liggen. Het is zelfs een gesigneerd exemplaar:


De titels zijn volgens google-translate Bosnisch en Slovenisch. Ik vermoed dat dit een souvenir is van een vakantie in het toenmalig Joegoslavïe, een plek waar ook mijn ouders graag kwamen, nadat wij kids uit huis waren en vóórdat het grote drama daar begon. Ik vermoed dat zij het huisorkest van één of ander restaurant vormden. Tja, wat zou er van hen geworden zijn? Ik kan me levendige voorstellingen maken van verschillende scenario's, van hen als daders, slachtoffers, of beiden tegelijkertijd. Laten we er maar niet aan denken. De muziek is zoals te verwachten niet echt spectaculair. Het minst vervelend/ nog wel aardig vind ik nog de opname van wat vertaald "ik zing mijn lied" is:

Braca Hlastan - Ja pjevam pjesmu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten