maandag 13 januari 2014

Haai!

Dat zeggen haaien als ze elkaar tegenkomen, een grapje dat het in een basisschoolklas meestal wel redelijk doet.
De filmposters van Jaws zitten in ons collectief geheugen:


en dat is (zeker in dit photoshoptijdperk) vragen om grappen:


en andere variaties:


In het kader van mijn pogingen wat vaker de artiest te noemen, de volgende zijn vlnr: onbekend, Matt Verges, Daniel Norris: 


De onbekende in het rijtje zou ik graag opgehelderd zien, want die vind ik mooi.

En tot slot (er zijn er vast meer, hoor):


Maar waar het mij omgaat, jongens en meisjes, zijn de volgende illustraties, veelal van vóór de film "Jaws":


Hierboven, tweede rij, midden: Frank Frazetta - A Requiem For Sharks. Als er meer namen opduiken dan vermeld ik die in een update.



Tja, ik heb geen geraniums om achter te zitten, dus ik zal me op deze manier nuttig moeten maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten