woensdag 18 juni 2014

Pauwenstoel

Je leert best nog wel wat, als je zo bezig bent als ik. Zo leerde ik onlangs wat een vlinderstoel is en nu kwam ik aldoende op de naam van zo'n grote rieten stoel waar Joey Dyser ons vroeger het hart sneller mee deed kloppen.



Er zijn zelfs meerdere namen voor; basket chair, wicker chair, maar de meest passende vind ik nog: peacock chair. Vooral bij bepaalde modellen is net alsof je pauwenveren in je reet hebt. Wij hebben ooit twee bescheiden exemplaren gehad en ik heb die ook wel gebruikt om foto's van mijn lief te maken, maar die krijgen jullie lekker niet te zien.
Het was eerst mijn bedoeling om weer een 'vrouwen met...'-aflevering te maken hiermee, maar toen ik eenmaal ging zoeken op internet zag ik dat er minstens zoveel mannen in een pauwenstoel zijn geportretteerd. Dat is in ieder geval zo op platenhoezen:


Er zijn vast nog véél meer pauwenstoelplatenhoezen, maar dit is wat ik zo kon vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten