vrijdag 22 september 2017

nabespreking

Gisteravond of eergisteravond zag ik een nieuw dieptepunt in de Nederlandse TV-cultuur: André van duin die voor Max een aankondiging deed voor de ... let op: "nabespreking van Heel Holland bakt van afgelopen maandag." Ik zeg het nog een keer: "de NAbespreking van Heel Holland bakt." En het was iets waar we vast allemaal naar uit keken.
Nu heb ik op zich niets tegen kookprogramma's, hoewel er op dit moment wel een overkill aan is en je je ook kunt afvragen of het niet wrang en decadent is in het licht van de vele mensen die maar net genoeg of veel te weinig te eten hebben op de wereld. Nee, in principe ben ik niet tegen programma's waarin mensen worden aangemoedigd zelf iets te maken, ook al is het zo truttig als Heel Holland bakt. Dat kan ik allemaal nog aan, maar... een speciaal programma voor de na.be.spre.king ... Ik heb erg weinig met sport, maar die nabesprekingen en die microfoons die in de snufferds van een atleten worden geduwd als ze net over de finish zijn gekomen, of wanneer de wedstrijd net is afgelopen... wat moeten die arme mensen er nu in hemelsnaam over zeggen? Er komt ook zelden iets verrassends uit.

De nabespreking van Heel Holland bakt, dus...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten